Cara Nak Buat Ayam Goreng Kunyit

Kuah lodeh atau kuah lontong yang sedap mestilah cukup lemaknya. Boleh klik di SINI untuk melihat entri lalu yang menggunakan resepi yang sama.


Ini Cara Buat Ayam Goreng Kunyit Yang Sedap Macam Kat Kedai

Cara Memasak Sambal Penyet.

. Goreng ayam dulu ye. Jika sudah separuh masak goreng ayam. Tumis sampai naik bau dan pecah minyak atau cili nya masak elok.

Bila diberitahu ikan dia menjawab tak nak makan kalau tak ada lauk ayam. Perasakan dengan garam dan limau nipis sebab nak bagi ayam ada rasa. Sebabnya saya tak beli ayam kerana tekak saya yang rasa nak makan ikan selar goreng berlado.

Tunggu sampai separuh masak. Smash ayam sampai penyet. Hmm rasa pulak terkilan tak beli ayam.

Guna minyak lebihan goreng ayam tadi kalau banyak asing la sikit. Kalau dulu saya terus memasaknya dengan santan cair. Tumiskan bahan yang bertanda.

Juga kali ini saya membuat sedikit kelainan dengan saya memasak lama bahan kisar dengan air sahaja sehingga ianya benar benar masak. Begitu juga dengan Aween bila diberitahu saya sedang menyediakan lauk ikan terus ditanya tak ada ayam ke. Kisar kasar dulu bahan yang bertanda kalau rajin sangat nak tumbuk pon boleh.

Tauhu tempe rebus dulu dalam air rebusan ayam kemudian goreng. Nak sampai masak betul pun boleh sebab nanti ayam kena goreng juga. Enter the email address you signed up with and well email you a reset link.


Cara Masak Ayam Goreng Kunyit Sedap Macam Dekat Kedai Mudah Je Rupanya


Ayam Goreng Kunyit Mudah Dimasak Sedap Dimakan Youtube


Cara Masak Ayam Goreng Kunyit Viral Macam Di Kedai Boleh Ketagih


Cara Masak Ayam Goreng Kunyit Paling Sedap

No comments for "Cara Nak Buat Ayam Goreng Kunyit"